تبلیغات
وبلاگ اموزشی - سئوی داخلی(onsite-seo) چیست؟
 
شنبه 2 تیر 1397 :: نویسنده : گروه خندونه
سئوی داخلی سایت


سئوی داخلی(onsitepage) چیست؟
از مهمترین مراحل یک پروسه سئوی وبسایت سئوی داخلی سایت می باشد سئوی داخلی یا onsitepage به مجموعه اقداماتی که مطابق با استانداردها و الگوریتم های گوگل در داخل سایت انجام می شود تا بتوان در نتایج گوگل رتبه های بالاتری را کسب کرد سئوی داخلی گفته می شود.
سئوی داخل سایت در واقع به موتورجستجوی گوگل کمک می کند که داخل وبسایت را بهتر پردازش کند و هدف از این کار خوانایی صفحات , راحتی کاربر و مفید بودن آن وبسایت برای کاربران می باشد.
اما نکته ی مهم دیگر این است که شما با کمک بهینه سازی داخل وبسایت با استفاده از کلمات کلیدی می توانید در نتایج جستجو کسب رتبه کنید و جایگاه بهتری را صاحب شوید.

تولید محتوای سایت:
از مهمترین عوامل سئوی داخلی سایت محتوای یک وبسایت می باشد محتوایی که نیاز مخاطب را برطرف کند باید محتوایی تولید و عرضه کنیم که تقاضا داشته باشد این محتوا می تواند شامل صفحه ای از ویکی پدیا,متن,صوت,تصویر و یا ویدئو باشد.
محتوا باید مرتبط با موضوع وبسایت ما باشد از دیدگاه بسیاری از کاربران اگر محتوایی مرتبط با نیاز آنها نباشد و نتواند نیاز آنها را برطرف کند نمی توانند آن را منتشر کنند یا به آن لینک بدهند همچنین موتورهای جستجو هم نمی توانند ترافیکی به وبسایت ارسال کنند

تگ عنوان(title tag):
اما دومین فاکتور سئوی داخلی تگ عنوان است که بسیار حائز اهمیت است چرا که اولین چیزی که یک کاربر در نتایج می بیند تگ عنوان می باشد و ماهیت صفحه یمورد نظر را برای شما روشن می کند و همچنین انتخاب عنوان خوب و جذاب می تواند کاربران را ترغیب به کلیک بر روی صفحه شما کنند.

url های سایت:
اما url های سایت هم باید در کنار سئوی داخل سایت یاری رسان پروسه سئوی سایت ما باشد url ها سلسه مراتب یک موضوع را در وبسایت ما نمایش می دهند پس بهینه کردن آنها کمک شایانی به درک بهتر موتورهای جستجو به موضوعات وبسایت ما می کند.
اهمیت url به این است که به درک نسبی به موتور جستجو از موضوع آن صفحه می دهند تا بتوانند کلماتی مترادف با موضوع شما را پیدا کنند و صفحات شما را به درستی در بانک اطلاعاتی خود دسته بندی و ایندکس کنند بنابراین بهتره از کلمات کلیدی هم در url ها استفاده شود تا موتورهای جستجو درک بهتری داشته باشند.

مثالی از یک url مناسب:

Example.com/blog/seo/onpage

 

در مثال بالا بعد از ادرس اصلی بخش بلاگ وبسایت را نشان می دهد و سپس دسته بندی seo و در نهایت به مطلب سئوی داخلی می رسد

مثالی از یک url بد:

 

 

Example.com/title/h34g58k

بر خلاف مثال اول این url سلسه مراتب وبسایت نوپاوب را نشان نمی دهددر واقع می توان گفت که این سایت مربوط به نوپاوب است ولی عنوان صفحه برای موتور جستجو مشخص نیست و ترکیبی از اعداد و حروف به کار برده شده که بسیار نامفهوم است.

تگ توضیحات(meta description):
این تگ html توصیفی کوتاه از محتویات صفحه را بیان می کند بصورت پاراگرافی کوتاه زیر لینک های آبی در نتایج جستجو قرار می گیرند در صورتی که ما تگ توضیحات را نداشته باشیم گوگل بخشی از متن صفحه را به عنوان توضیحی مختصر در صفحه نمایش می دهد.
طول تگ متای توضیحات می تواند بین ۵۰ تا ۳۰۰ کاراکتر باشد ولی گوگل تا اندازه ی مشخصی از توضیحات را نمایش می دهد کاربرد اصلی تگ توضیحات استفاده از توضیح مختصر مطلب داخل صفحه مورد نظرمان و ترغیب کاربران برای شانس بیشتر کلیک روی صفحه ی مورد نظراست.

ادامه





نوع مطلب : سئو و بهینه سازی وبسایت، 
برچسب ها : سئوی داخلی، بهینه سازی داخل وبسایت،
لینک های مرتبط : سئوی داخلی وبسایت،


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


وبلاگ اموزشی
درباره وبلاگ

اموزشی در زمینه های مختلف

مدیر وبلاگ : گروه خندونه
نویسندگان
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد وبلاگ؟







آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :